Wzdłuż drogi krajowej nr 7 między Krakowem i Myślenicami zostaną wybudowane dodatkowe drogi lokalne. Mają odciążyć popularną trasę od nadmiernego ruchu. Budowa dodatkowych dróg dla ruchu lokalnego nie wyklucza realizacji wcześniej planowanej budowy drogi ekspresowej S7 na tej trasie.
Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło właśnie Program Inwestycji dla budowy dodatkowych i poszerzenia już istniejących dróg lokalnych biegnących wzdłuż drogi krajowej nr 7 między Krakowem a Myślenicami. W planach jest wybudowanie po obu stronach zakopianki między Krakowem a Myślenicami dwóch równoległych do DK-7 dróg lokalnych, które przejęłyby część ruchu między miejscowościami na tej trasie. Tym samym, poprzez oddzielenie ruchu lokalnego od turystycznego częściowo odciążona zostanie zakopianka, a okoliczni mieszkańcy zyskają możliwość przemieszczania się na krótszych odcinkach bez konieczności wjazdu na zakopiankę.
Gdzie się zmieni?
W sumie poszerzonych do 6 m ma być 21,4 km już istniejących dróg oraz wybudowanych 4,5 km nowych. Zmianami (budowa lub poszerzenie) objęte mają być następujące odcinki: 8,8 km od powstającego nowego układu drogowego w Libertowie do węzła w Głogoczowie, ponad 1 km w Krzyszkowicach na północ od budowanego węzła, ponad kilometrowy odcinek na Syberii w Jaworniku oraz niespełna kilometr na Tarnówku w Jaworniku, od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 955 (teren przyszłego węzła) do terenu węzła Myślenice przy ul. Sobieskiego. Zmiana obejmie także kilometrowy odcinek w Myślenicach (na południe od budowanego węzła). Poza powyższymi wybudowane zostanie 440 m nowych dróg i poszerzonych 240 m dróg w Krzyszkowicach.
Jak podaje GDDKiA, prace będą wymagały zbudowania ośmiu nowych mostów: po dwa w Mogilanach, w Głogoczowie, w Krzyszkowicach oraz w Myślenicach. Każdy z nich będzie miał długość ok. 10 m. Powstanie też 12 przepustów i blisko 24 km chodników.
Analizowana będzie także możliwość przeniesienia przystanków autobusowych na drogi lokalne.
Mniej zjazdów
Dzięki przeniesieniu części ruchu na drogi lokalne, możliwa będzie likwidacja 26 zjazdów i czterech lewoskrętów. GDDKiA chce, żeby docelowo na zakopiankę można było wjeżdżać tylko przez węzły. Warto odnotować, że to m.in. sytuacje związane z włączaniem się do ruchu powoduje najwięcej wypadków.
Prace projektowe dla planowanych inwestycji mają się rozpocząć w przyszłym roku, a budowa jest planowana na lata 2031-2032.
Niezależnie od tego przygotowywana jest realizacja drogi S7 Kraków – Myślenice.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.